עובדות חשובות שכדאי לדעת לפני הגשת תביעות קטנות בגין מוצר פגום
ברכישת מוצר, אנו מצפים כי המוצר שיתקבל יהיה תקין ולמעשה יהיה המוצר שהוזמן בפועל. זכותו המלאה של כל צרכן לקבל את המוצר התואם והמסוכם עם בית העסק ממנו הזמין ורכש את המוצר או השירות, ואשר ניתן להשתמש בו שימוש סביר ותקין. |
דוגמאות של תביעות קטנות בגין מוצר פגום
הקפיצים במערכת הישיבה לסלון התנתקו שוב ושובבית משפט לתביעות קטנות בנתניה דן במקרה מסוג זה.
התובעת רכשה מערכת ישיבה לסלון בסכום של 20,000 ₪. כאשר התנתקו הקפיצים בפעם השלישית והרביעית ואחרי דין ודברים קשים בין הצדדים, חברת הרהיטים לקחה אחריות על התיקון ותיקנה את התקלה על חשבונה. בית משפט לתביעות קטנות בנתניה חייב את חברת הרהיטים לשלם פיצוי בסך של 10,000 ₪. |
מכונת כביסה נרכשה מהחנות והגיעה תקולהבית משפט לתביעות קטנות בנתניה דן במקרה מסוג זה.
מספר טכנאים הגיעו, כאשר זמן קצר לאחר הביקור, התופעה חזרה על עצמה ללא סיבה. בית משפט לתביעות קטנות בנתניה חייב את החברה לשלם פיצוי בסך של 2,890 ₪ בתוספת 1,200 ₪ עבור הערבות והוצאות בסך 500 ₪. סך הכל פיצוי של 4,590 ₪. |
מה זה מוצר פגום / אי התאמת המוצר?
|
מה קורה במידה והמוצר פגום או קיימת אי התאמה?
הרוכש חייב לבדוק את המוצר עם קבלתו.
אם גילה פגם או אי התאמה, חובה להודיע למוכר על כך מיד.
במידה והרוכש "לוקח את הזמן", הזכות שלו לביטול העסקה תיפגע.
במידה ואי ההתאמה או הפגם חבוי, ואין אפשרות לגלותם בבדיקה סבירה, הרוכש יכול להודיע למוכר על אי ההתאמה ברגע שמגלה זאת.
כאשר מגלים אי התאמה רצוי להודיע למוכר מיד בכתב וחשוב לשמור את האישור על משלוח ההודעה.
במקרה בו המוכר לא מוכן או לא מצליח לתקן את המוצר או להחליפו במוצר חדש תקין וזאת תוך זמן סביר, ניתן לפנות לבית המשפט ולהגיש תביעה קטנה.
שמנו לב כי הרבה אנשים חוששים מתהליך הגשת התביעה וזאת למרות שהצדק עמם.
הפחד מלהתמודד עם הבירוקרטיה, גורם לוותר על העניין.
אנו מזמינים אתכם לחסוך את ההתעסקות המורכבת והמסובכת.
אנחנו נלווה אותך וזה פשוט וקל
אז איך מתחילים? לחצו כאן


