עובדות חשובות שכדאי לדעת לפני הגשת תביעות קטנות בגין מוצר פגום

ברכישת מוצר, אנו מצפים כי המוצר שיתקבל יהיה תקין ולמעשה יהיה המוצר שהוזמן בפועל.
 

זכותו המלאה של כל צרכן לקבל את המוצר התואם והמסוכם עם בית העסק ממנו הזמין ורכש את המוצר או השירות, ואשר ניתן להשתמש בו שימוש סביר ותקין.
 
בשנת 2018 הוגשו 39,282 תביעות קטנות. 45% מהתביעות הוגדרו כספק-לקוח.
פרק הזמן של תיק הוא 5.8 חודשים.

דוגמאות של תביעות קטנות בגין מוצר פגום

הכנת כתב תביעה מגדילה את הסיכויים לזכייה בתביעהלהגשת תביעה קטנה

 

הקפיצים במערכת הישיבה לסלון התנתקו שוב ושוב

בית משפט לתביעות קטנות בנתניה דן במקרה מסוג זה.

 

התובעת רכשה מערכת ישיבה לסלון בסכום של 20,000 ₪.
 
שנה וחצי לאחר קבלת הסלון החלו להתנתק קפיצים ממערכת הישיבה.
 
בפעמיים הראשונות הקפיצים תוקנו באופן פרטי על ידי התובעת, מאחר וחברת הרהיטים סירבה לקחת אחריות על הסלון עקב סיום שנת האחריות, כאשר הטכנאי שמבצע את התיקון היה טכנאי שעובד עם חברת הרהיטים והומלץ על ידה.

כאשר התנתקו הקפיצים בפעם השלישית והרביעית ואחרי דין ודברים קשים בין הצדדים, חברת הרהיטים לקחה אחריות על התיקון ותיקנה את התקלה על חשבונה.
 
התובעת טענה בפני בית המשפט כי רכשה סלון יקר והשקיעה את מיטב כספה כדי שלא תגיע למצב בו מערכת הישיבה תקולה כל הזמן.
 
התובעת פנתה מספר פעמים לחברת הרהיטים לביטול עסקה אך פניותיה לא נענו.
 

בית משפט לתביעות קטנות בנתניה חייב את חברת הרהיטים לשלם פיצוי בסך של 10,000 ₪.

 
פרטי פסק הדין: ת"ק 15687-01-17, פוקס נ' ד.ס רהיטי יוקרה

מכונת כביסה נרכשה מהחנות והגיעה תקולה

בית משפט לתביעות קטנות בנתניה דן במקרה מסוג זה.

 
התובעת רכשה מכונת כביסה תמורת 2,890 ₪.

לאחר ההפעלה הראשונית ולאחר מס' דקות הפסיקה מכונת הכביסה לפעול.

מספר טכנאים הגיעו, כאשר זמן קצר לאחר הביקור, התופעה חזרה על עצמה ללא סיבה.
 
בעקבות התקלות החוזרות, החברה החליפה לתובעת את מכונת הכביסה באחת חדשה.
 
גם עם אספקת מכונת הכביסה החדשה, התופעות חזרו על עצמן מספר פעמים.
 
לאחר ביקורים של מספר טכנאים, נמסר על ידי החברה כי מבקשים שהמכונה תיבדק במעבדת השירות ושתסופק לתובעת מכונה חליפית בזמן הבדיקה.
 
התובעת סירבה וביקשה לבטל את העסקה.
 
בית המשפט פסק כי על פי כל קנה מידה מדובר במכירת מוצר פגום. כתוצאה מכך על פי דין זכאית התובעת לבטל את העסקה.
 
לחברה ניתנו מספר הזדמנויות לתקן ולהחליף את המוצר וכך עשו ללא חיוב נוסף של התובעת, אך עובדה היא שעדיין בידיה של התובעת מוצר פגום שלא פועל כראוי ולא מתאים למטרה אשר בגינה הוא נרכש.
 
בפסק הדין זכאית החברה לאסוף על חשבונה את המכונה מביתה של התובעת תוך הודעה מוקדמת של 3 ימים.
 

בית משפט לתביעות קטנות בנתניה חייב את החברה לשלם פיצוי בסך של 2,890 ₪ בתוספת 1,200 ₪ עבור הערבות והוצאות בסך 500 ₪. סך הכל פיצוי של 4,590 ₪.

 
פרטי פסק הדין: ת"ק 11822-11-10, פור נ' בי.אס.אייץ בע"מ מוצרי חשמל תיקונים

 

מה זה מוצר פגום / אי התאמת המוצר?

  • המוצר שהתקבל שונה מהמוצר שהוזמן

    • נרכש טלפון אייפון והתקבל סמסונג

    • נרכשה טלוויזיה 65 אינץ והתקבל טלוויזיה 55 אינץ

  •  
  • התקבל רק חלק מהמוצר

    • הארון שנרכש התקבל ללא מדפים

    • האופניים שנרכשו התקבלו ללא גלגלים

  •  
  • המוצר שהתקבל לא מבצע את אשר נדרש

    • מדיח הכלים לא מבצע את פעולת הניקוי בשל חלקים חסרים

    • מטהר מים לא מוזג מים חמים

  •  
  • המוצר שהתקבל אינו תואם למוצר שנרכש

    • הוזמנה ספה בצבע אדום, כאשר התקבלה ספה בצבע שחור

    • הוזמן שולחן עגול והתקבל שולחן מרובע

המוצר שהתקבל שונה מהמוצר שהוזמן

קיבלת מוצר פגום?

 

מה קורה במידה והמוצר פגום או קיימת אי התאמה?

הרוכש חייב לבדוק את המוצר עם קבלתו.
אם גילה פגם או אי התאמה, חובה להודיע למוכר על כך מיד.
במידה והרוכש "לוקח את הזמן", הזכות שלו לביטול העסקה תיפגע.
 

במידה ואי ההתאמה או הפגם חבוי, ואין אפשרות לגלותם בבדיקה סבירה, הרוכש יכול להודיע למוכר על אי ההתאמה ברגע שמגלה זאת.
 
כאשר מגלים אי התאמה רצוי להודיע למוכר מיד בכתב וחשוב לשמור את האישור על משלוח ההודעה.
 
במקרה בו המוכר לא מוכן או לא מצליח לתקן את המוצר או להחליפו במוצר חדש תקין וזאת תוך זמן סביר, ניתן לפנות לבית המשפט ולהגיש תביעה קטנה.
 

   

שמנו לב כי הרבה אנשים חוששים מתהליך הגשת התביעה וזאת למרות שהצדק עמם.
 
הפחד מלהתמודד עם הבירוקרטיה, גורם לוותר על העניין.
 
אנו מזמינים אתכם לחסוך את ההתעסקות המורכבת והמסובכת.
 

אנחנו נלווה אותך וזה פשוט וקל
 
 

אז איך מתחילים? לחצו כאן

 
 
 
 

מידע בלבד
מידע בלבד
מידע בלבד