תביעות מנורה מבטחים

 

דוגמאות של תביעות קטנות נגד מנורה מבטחים

האם החניה מוגדרת כשטח הבית בפוליסת הדירה?

בית משפט לתביעות קטנות בחדרה דן במקרה מסוג זה.

 

בתקופה של האירוע, התובע היה מבוטח בפוליסת ביטוח לנזקי רכוש על ידי מנורה מבטחים ביטוח.
 
בעקבות מזג אוויר סוער שכלל ברד עז, ניזוק גג החניה שבחצר הבית.
 

התובע מבקש פיצוי בסך של 8,755 ₪ – עלות תיקון גג החניה בהתאם להצעת המחיר שהתקבלה.
 
מנורה בתגובה מסרה כי גג החניה אינו כלול במתקנים המכוסים על ידי הפוליסה, מאחר ואין מדובר במבנה המחובר לדירה חיבור של קבע.
 

השופטת פסקה כי על פי הדו"ח שהוכן בשעתו על ידי חברת "גמולב צפון", זה שהיווה את הבסיס לפוליסה, תואר הבית המבוטח ככזה הכולל בין השאר גם את "עמודי המבנה, תשתית החצר, גידור, ריצוף, חניה ותאורת גן – כלול בעלות הבניה".
 

הדו"ח הוכן כ- 4 שנים לפני אירוע הברד.

הכנת כתב תביעה מגדילה את הסיכויים לזכייה בתביעהלהגשת תביעה קטנה

 
השופטת קבעה כי בדו"ח שטח החניה תואר כחלק מן הבית והיה מקורה על ידי הגג כבר אז. על כן סבורה כי יש להתייחס אל הגג כאל מבנה שהכוונה המקורית לגביו הייתה לראות בו חלק המיועד לקירוי החניה המהווה חלק בלתי נפרד מהבית.
 

בית משפט לתביעות קטנות בחדרה פסק כי על מנורה לשלם לתובע פיצוי בסך של 8,775 ₪ בתוספת הוצאות בסך 500 ₪ ובסה"כ 9,275 ₪.

 
פרטי פסק הדין: ת"ק 51734-10-18, קציר נ' מנורה מבטחים ביטוח בע"מ

תאונה בנסיעה בכביש דו סטרי

בית משפט לתביעות קטנות בקריות דן במקרה מסוג זה.

 

התובע הגיש תביעה קטנה כנגד הבעלים של הרכב הפוגע וחברת הביטוח של הרכב הפוגע.
 
בעקבות התאונה שני הרכבים נפגעו.
 
בעל הרכב הגיש כנגד התובע תביעה שכנגד בעקבות הנזק שנגרם לרכבו.
 

רכב התובע נסע בכביש דו סטרי בנתיב הימיני וכי הרכב הפוגע הגיע מכביש צדדי וביקש לפנות ימינה לנתיב הימין שהוא הנתיב הנגדי לנתיב שבו נסעה רכב התובע.
 

מהתמונות שהוצגו ניתן לראות כי משאית חנתה בפינה בצד הימיני לכיוון נסיעת הרכב הפוגע, כאשר מחציתה על המדרכה ומחציתה על הנתיב הימיני לכיוון נסיעת הרכב הפוגע.
 

מצב זה חייב את התובע לגלוש קדימה לאחר שעבר מעל למדרכה ולהרחיב את קשת הפניה ימינה על מנת לא לפגוע במשאית החונה ותוך שעושה כך, הרכב הפוגע הגיע מהצד הנגדי וארעה התנגשות בין שני הרכבים.

הרכב הפוגע נפגע בפינה הקדמית ימנית ואילו רכב התובע נפגע באמצע החזית לכיוון הצד הקדמי ימני.
 
כתוצאה מהתאונה הרכב הפוגע הוכרז כאובדן כללי ויועד לפירוק (טוטאל לוס).
 
השופט פסק כי אין חולק על כך שרכב התובע נסע בכביש לכיוון צומת T והתכוון לפנות ימינה, כאשר הרכב הפוגע נוסע במסלול הנגדי. בנסיבות אלה מוטלת על הנהג הפוגע חובה לתת לצד השני זכות קדימה. הימצאות המשאית במקום שבו חנתה הפריעה לרכב התובע בפנייתה ימינה ואילצה אותה לגלוש לתוך הכביש תוך חסימת דרכה של הרכב הפוגע.
 
השופט פסק כי בנסיבות אלה מרבית האחריות מוטלת על הנהג הפוגע בשיעור 90%, אם כי ניתן ליחס לתובע אשם תורם מזערי בשיעור של 10% שאיננו יוצר עילת תביעה המתבטא בכך שלא נסע כמה שניתן בצד ימין של הכביש.
 
בית המשפט דחה את התביעה שכנגד.
 

 

בית משפט לתביעות קטנות בקריות פסק כי על הנתבעות (מנורה והבעלים של הרכב הפוגע) לשלם ביחד או לחוד לתובע סך של 10,583 ₪, בתוספת 117 ₪ הוצאות. סך הכל פיצוי של 10,700 ₪.

 
פרטי פסק הדין: ת"ק 63999-07-18, נוסראללה נ' נוסראללה ומנורה מבטחים חברה לביטוח בע"מ

המקרים בהם מגישים תביעות ביטוח:

  • ביטוח רכב

    • נזק עצמי

    • נזק לצד ג

  • ביטוח נסיעות לחול

    • ביטול נסיעה

    • אשפוז בחו"ל

    • נזק או אובדן למטען

  • ביטוח לעסקים

    • פריצה

    • נזקי טבע

  • ועוד

  • ביטוח חיים

    • נכות מתאונה

    • אובדן כושר עבודה

  • ביטוח בריאות

    • השתלות

    • תרופות

    • ניתוחים

  • ביטוח דירה

    • נזקי טבע

    • נזקי מים

מידע שכדאי לדעת לפני הגשת תביעה נגד מנורה

תביעה כנגד מנורה מבטחים?

 
 

השלבים להגשת תביעת ביטוח במנורה מבטחים

  1. הודעה על האירוע הביטוחי למנורה מבטחים
  2. העברת כל המסמכים הדרושים
  3. פתיחת תיק תביעת ביטוח
  4. בדיקת נסיבות האירוע והזכאות עפ"י תנאי הפוליסה
  5. החלטת חברת הביטוח האם לקבל את תביעת המבוטח במלואה, בחלקה או לחילופין לדחותה

 
 

במידה ונגרם נזק למבוטח, עליו לפנות למחלקת התביעות של מנורה מבטחים.
 

מוקד שירות הלקוחות של מבוטחי מנורה מבטחים
טלפון: 2000*

מרכז דיווח – תאונות, רכב ורכוש
טלפון: 9699*
פקס: 03-7602085
דוא"ל: servicetop@menoramivt.co.il
מוקד רכב ורכוש
טלפון: 9699*
פקס: 03-5663969
דוא"ל: servicetop@menoramivt.co.il
 

מוקד תביעות גוף חובה
טלפון: 2000*
פקס: 03-7604059
דוא"ל: moked-elementary@menora.co.il

מוקד ביטוח בריאות
טלפון: 2000*
פקס: 03-7601046
דוא"ל: moked-health@menora.co.il
מוקד תביעות חיים
טלפון: 2000*
פקס: 03-7608032
דוא"ל: moked-health@menora.co.il

 
 

להגשת תביעת ביטוח במנורה מבטחים

אתר: https://www.menoramivt.co.il/wps/portal/claims
 
 

 
 

מידע שכדאי לדעת לפני הגשת תביעת ביטוח במנורה

 
 

איפה מנורה מבטחים ניצבת במדד משרד האוצר לשירות בתחום הביטוח?

בביטוח רכב חובה מנורה מבטחים במקום ה-7 מבין חברות הביטוח, לרשימה המלאה
 
בביטוח רכב רכוש מנורה מבטחים במקום ה-11 מבין חברות הביטוח, לרשימה המלאה
 
בביטוח דירה מנורה מבטחים במקום ה-8 מבין חברות הביטוח, לרשימה המלאה
 
בביטוח בריאות מנורה מבטחים במקום ה-4 מבין חברות הביטוח, לרשימה המלאה
 
בביטוח תאונות אישיות מנורה מבטחים במקום ה-8 מבין חברות הביטוח, לרשימה המלאה
 
בביטוח נסיעות לחו"ל מנורה מבטחים במקום ה-5 מבין חברות הביטוח, לרשימה המלאה
 
בביטוח סיכון חיים בלבד מנורה מבטחים במקום ה-4 מבין חברות הביטוח, לרשימה המלאה
 
בביטוח סיעוד (פרט) מנורה מבטחים במקום ה-3 מבין חברות הביטוח, לרשימה המלאה
 
בביטוח אובדן כושר עבודה מנורה מבטחים במקום ה-4 מבין חברות הביטוח, לרשימה המלאה
 

 
 

מה אפשר לעשות אם מנורה מבטחים דחתה את תביעתך?

במידה והמבוטח מחליט להגיש תביעה, עליו לקחת בחשבון כי כל מקרה נבחן לגופו על ידי השופט בבית המשפט.
 
לשופט יש מערך שיקולים שבוחן מספר פרמטרים עד קבלת ההחלטה על מתן פיצויים בהתאם למקרה הספציפי אותו בוחן.
 
על אף שהצלחת התביעה כלפי מנורה מבטחים אינה מובטחת, הספקות וחוסר הפעולות כנגד אי הצדק – הן ההפסד האמיתי.
 

לכן חשוב לפעול במידה ואתם מאמינים כי נעשה לכם או כלפי הרכוש שלכם עוול.
 
 

   

 
 

אז איך מתחילים? לחצו כאן

 
 
 
 

מידע בלבד
מידע בלבד
מידע בלבד