סלון שהתחיל להתפורר וחברת הרהיטים סירבה לקחת אחריות

 

 

האם חברת הרהיטים אמורה להיות אחראית לרהיטים שמוכרת?

 

בית משפט לתביעות קטנות בקריון דן במקרה מסוג זה.

 
התובעים רכשו מרהיטי בית המעצבים מערכת ישיבה לסלון פינתי בעלות של 5,800 ₪ בתוספת 300 ₪ עבור הובלה.

עם קבלתו הסלון התחיל להתקלף ולאחר כשלושה שבועות התובעים פנו לחברה ופתחו קריאה.
 
התובעים טענו כי החברה התעלמה מפניותיהם הרבות ורק לאחר שמונה חודשים ביקר בביתם בודק וטען כי הקרעים הם תוצאה מחבלות שנגרמו ע"י חתולים וילדים קטינים.
 
התובעים הגישו תמונות המראות את הנזקים הרבים בסלון.

החברה טענה כי נשלח נציג של חברה חיצונית הגיע לביתם של התובעים מטעמם, ודווח כי בסלון קילופים רבים אשר לא ניתן לתקנם וכי צבע לא יחזיק מעמד על ריפוד כזה. בנוסף מסר כי הקילופים הינם תוצאה של שימוש שאינו סביר.
 
בנוסף החברה טענה כי לאחר מספר חודשים ביקר בבית התובעים בודק מטעם חברה חיצונית הנקראת "המחדש". בחוות הדעת מסר כי הקילופים בסלון הינם מנזק הלקוח והם נגרמו כתוצאה משריטות חתול, וזאת למרות שהתובעים טענו כי אינם מגדלים חתולים בביתם.
 

חברת הרהיטים האשימה את החתול

חברת הרהיטים האשימה את החתול

 

השופט קבע כי תחילת הטיפול בקריאת התובעים החלו לאחר שלושה חודשים, דבר המהווה הפרה לתנאי האחריות ולהתחייבויות החברה כלפי התובעים.

 
על פי טופס הקריאה של הבודק נקבע כי כל המושבים של הסלון מלאים בקילופים ולא ניתן לתקנם וכי הצבע לא יחזיק מעמד על סוג ריפוד כזה. השופט קבע כי בקביעת הבודק לא צוין כי הנזקים הינם "נזקי לקוח" ועצם הקביעה "שכל המושבים מלאים בקילופים" מלמד על איכות ירודה של הבד ולא על "נזקי לקוח".
 
השופט ציין כי במקום שהחברה הייתה לוקחת יוזמה ומתקנת את הנזק, חיפשה אחרי חוות דעת נוספת בה נקבע כי השריטות במושבים נגרמו ע"י חתול בית, וזאת למרות שהתובעים ציינו שאינם מגדלים חתולים בביתם.

 
השופט קבע כי מקבל את עדות התובע כאמינה ומהימנה וקובע כי הקילופים והליקויים בסלון אינם "נזק לקוח" אלא איכות ירודה של המוצר ופגם מהותי ביצורו. התמונות שהוגשו תומכות בקביעה זו מאחר ומצב המושבים נראה קשה במיוחד והתפרים מתפוררים שאינם יכולים להיות תוצאה ממעשי חתולים.
 
אשר על כן, קבע השופט כי הסלון שסופק לתובעים פגום ואינו מתאים לזה שהוזמן ודין העסקה שהיתה בין הצדדים להתבטל. בנוסף, החברה לא טיפלה בקריאת התובעים במועד הקבוע בחוק ודי בכך כדי לזכות את התובעים בביטול העסקה.
 
בית המשפט פסק כי העסקה בין הצדדים מבוטלת ועל החברה להשיב לתובעים את הסכום ששלמו בגין הסלון.
 

בית משפט לתביעות קטנות בקריות פסק כי על רהיטי בית המעצבים לשלם לתובעים 5,800 ₪ בצירוף 58 ₪ אגרת משפט.

 
פרטי פסק הדין: 13739-02-18, ויינברגר נ' רהיטי בית המעצבים בע"מ
 
 
 
 

קיבלת מוצר פגום?

 
 
אז איך מתחילים? לחצו כאן

 
 
 
 

מידע בלבד
מידע בלבד
מידע בלבד