דיזנהאוז הטעתה זוג גמלאים שחפצו בהשתתפות בטיול מאורגן לטנריף ומעלה בחובותיה כלפיהם בהתאם לחוק הגנת הצרכן ולתקנות שירותי תיירות

 

 

חברת התיירות סירבה לבצע החזר כספי מלא לחבילת הטיולים הנוספת וזאת למרות התחייבותה לכך

 

בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב דן במקרה מסוג זה.

התובעים זוג גמלאים הגיעו למשרדי דיזנהאוז על מנת להזמין טיול מאורגן לטנריף שעלותו 964 $ לאדם.
 

הוצג לתובעים טיול בן שמונה ימים, כאשר שלושה ימים מתוכו הינם ימים חופשיים.
 

נציגת דיזנהאוז הסבירה לתובעים כי קיימת האופציה לרכוש מראש מדיזנהאוז חבילת טיולים בעלות נוספת של 285 $ לאדם לפעילות מאורגנת לאותם שלושה ימים חופשיים (להלן: חבילת הטיולים הנוספת).
 
התובעים הסכימו ורכשו את הטיול המאורגן בתוספת חבילת הטיולים לשלושת הימים הנוספים ושילמו בסך הכל 1,249 $ לאדם וסך הכל 2,498 $.
 
בקבלת מסמכי הטיול בדואר אלקטרוני, התובעים גילו כי לא מופיעה אותה חבילת טיולים נוספת אשר שולם עבורה תשלום מיוחד.

התובעים פנו לנציגת דיזנהאוז ונענו כי "אין אפשרות לרשום זאת".
 
כשביקשו התובעים את ביטול עסקת הטיול הושבו פניהם ריקם.
 

התובעים יצרו קשר עם מדריכת הטיול אשר הבהירה חד משמעית כי "לא קיים דבר כזה" לשלם על חבילת הטיולים בימים החופשיים מראש, וכי התשלומים עבור הטיולים הנוספים מבוצעים בטנריף במהלך הטיול ישירות אליה.
 

התובעים שבו ופנו לדיזנהאוז ועדכנו בדברי המדריכה, נטען על ידי המנהל שם כי המדובר במקרה "חריג".
 
סוכם כי התובעים ירכשו את חבילת הטיולים הנוספת ישירות מהמדריכה ולשלם בעדם בשנית ובחזרתם לארץ, לאחר שיציגו לדיזנהאוז קבלות על התשלום, יקבלו החזר.

התובעים שילמו עבור חבילת הטיולים הנוספת סך של 424 $ ישירות למדריכת הטיול, ועם שובם מחו"ל פנו עם הקבלה לדיזנהאוז, אלא שזו בחרה לסרב להשיב את מלוא הסך של 570 $ שגבתה מהם בעבור טיולים נוספים שכלל אינם משווקים דרכה, והסכימה להשיב להם רק את מה ששילמו למדריכה בסך 424 $.
 

התובעים הגישו תביעה להשבת סך של 570 $, בצירוף פיצויים בגין עוגמת נפש בסך של 5,000 ₪ והוצאות משפט בסך של 2,000 ₪, ובסה"כ 9,034 ₪.

תוספת התשלום לטיול המאורגן הייתה לחינם

תוספת התשלום לטיול המאורגן הייתה לחינם

בכתב ההגנה דיזנהאוז טענה כי לאחר הגשת התביעה הציעה לתובעים להשיב את 570 $, כאשר עושה זאת לפנים משורת הדין.
 
בכתב ההגנה דיזנהאוז טענה כי על פי שורת הדין אינה מחייבת אותה כלל בהשבה וזאת משהסכום של 1,248 $ לאדם ששילמו התובעים, במקום 964 $ לאדם לא כלל תוספת עבור טיולים נוספים המשווקים ישירות על ידי אחרים, מהסיבה הפשוטה שהתובעים לא בחרו בטיול הזול יותר הכולל שלושה ימים חופשיים, אלא בטיול יקר יותר "ללא ימים חופשיים ויותר פעילויות".
 
דיזנהאוז טענה כי מעבר לשמונת ימי הטיול המלאים הכלולים בטיול היקר שרכשו, יוותרו שעות פנויות רק בשעות אחר הצהריים והערב , ורק ביחס לשעות אלה יוצעו להם בחוץ לארץ פעילויות נוספות שתמורתן תשולם במקום.
 
בכתב ההגנה דיזנהאוז טענה כי הצעתה להשבה של הסכום של 570 $ אינה עומדת על הפרק ומסרבת להעניק לתובעים כל פיצוי.

האם מגיע פיצוי לעוגמת נפש בטיול מאורגן?

האם מגיע פיצוי לעוגמת נפש בטיול מאורגן?

במהלך הדיון השופט פסק כי הנטען בכתב ההגנה של דיזנהאוז אינו אלא סיפור בדים אשר נועד לסמא את עיני בית המשפט ולכסות על פשעיה של דיזנהאוז.
 
השופט קבע כי לא נפלה כל אי הבנה אצל התובעים לאחר שמופיע בתוכנית הטיול כי קיימים שלושה ימים חופשיים. באותה תכנית צוין כי במהלך שלושת הימים החופשיים ניתן יהיה לרכוש בתוספת תשלום טיולי יום לאי לה גומורה, לפארק לורו, ולשיט המאפשר צפייה בדולפינים.
 
השופט פסק ביחס לעסקת תיירות כי הואיל ועסקינן בעסקה להספקת שירותי הנאה (להבדיל מעסקה מסחרית), מרכיב הנזק הלא ממוני עשוי, בנסיבות המתאימות, להיות גבוה משיעור הנזק הממוני ואף מסכום העסקה כולה (פס"ד מת"ק 42664-05-13 ).
 

בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב פסק כי על דיזנהאוז לשלם לתובעים סך של 2,034 ₪ – החזר תוספת התשלום שנגבתה מהם לשווא, פיצוי בגין עוגמת נפש בסך של 3,000 ₪ והוצאות משפט בסך של 1,500 ₪.

 
פרטי פסק הדין: 51606-05-19, בן-זיו ואח' נ' דיזנהאוז – בי.טי.סי. בע"מ
 
 
 
 
 

נגרם לך נזק וזקוק לעזרה?

 
 

אז איך מתחילים? לחצו כאן

 
 
 
 

מידע בלבד
מידע בלבד
מידע בלבד

הכנת כתב תביעה מגדילה את הסיכויים לזכייה בתביעהלהגשת תביעה קטנה