ביטול עסקה לרכישת מחשב

 

 

השבת כספים ששולמו בגין רכישת מחשב ופיצוי בגין הנזקים שנגרמו

 

בית משפט לתביעות קטנות באשדוד דן במקרה זה.

 
התובע הזמין מסניף אשדוד של הנתבעת מחשב מקבוק פרו, MAC BOOK PRO 15, בעלות 25,539 ₪.
 
במעמד ההזמנה התובע שילם 1,000 ₪.
 

התובע טען כי לאחר כשלושה שבועות נמסר בשיחת טלפון כי המחשב הגיע לסניף וכי על פי תנאי המבצע, התובע רשאי לרכוש אותו בתמורה לסך של 22,450 ₪ עם אחריות לשנה אחת או בסך של 22,900 ₪ עם אחריות לשלש שנים.

 

התובע טען כי התייצב בסניף לאחר כשבוע, שם הוצגה בפניו האריזה עליה הודבקה תווית עם מחירי המבצע.

 

התובע טען כי נציגי הנתבעת לא הצליחו לבצע את התשלום ולאחר מספר ניסיונות, הודיעו לתובע כי לא ניתן לרכוש את המחשב במחיר המבצע אלא במחיר המקורי.
 
התובע טען כי לאחר המתנה נוספת, הוצע לו על ידי נציגי הסניף להשלים את העסקה בסך של 23,900 ₪ עם אחריות לשנה.
 
התובע טען כי סירב ועמד על רכישת המחשב במחיר המבצע או החזר כספי המקדמה.
 
התובע טען כי יצר קשר מספר פעמים עם הנתבעת וקיבל תשובות סותרות.
 

התובע טען כי רק לאחר מספר ימים נציג הנתבעת יצר קשר והודיע כי אושר לו לרכוש את המחשב במחיר המבצע.
 

התובע טען כי לאחר שנואש מהיחס שקיבל, סירב להצעה ועמד על החזר המקדמה.
 
התובע טען כי נכונות הנתבעת לאפשר לו לרכוש את המחשב במחיר המבצע אינו נובע מרצונה לעמוד בהתחייבויותיה אלא מהעובדה כי בתקופה זו יצא לשוק דגם חדיש יותר של המחשב כך שהמחשב שהוזמן עבור התובע איבד מערכו.

האם המחשב נכנס תחת הגדרת טובין שיוצרו במיוחד בעבור הצרכן

האם המחשב נכנס תחת הגדרת טובין שיוצרו במיוחד בעבור הצרכן

הנתבעת אינה הכחישה בכתב ההגנה את השתלשלות העניינים.
 
הנתבעת טענה כי לאחר ביצוע ההזמנה אשר כללה תוספות ושדרוגים שענו לדרישותיו הייחודיות של התובע, הכריזה על מבצע במסגרתו מחיר המחשב הועמד על סך של 22,450 ₪ עם אחריות לשנה או 22,900 ₪ עם אחריות לשלש שנים.
 
הנתבעת טענה כי למרות שהתובע כבר ביצע הזמנה במחיר גבוה יותר, נציג הנתבעת, כמחווה שירותית, יצר עמו קשר ואפשר לו לרכוש את המחשב במחיר המוזל.

 
הנתבעת טענה כי בזמן שהתובע התייצב בסניף באשדוד, נתקלו נציגיה בקושי טכני להשלים את העסקה ולהפיק חשבונית במחיר המוזל ולכן הודיעו כי ניתן לרכוש את המחשב בסך של 23,900 ₪.
 
הנתבעת טענה כי לאחר בירור וטיפול בתקלה הטכנית, יצרו נציגיה קשר עם התובע ומסרו לו כי ניתן להשלים העסקה בסך של 22,450 ₪ אך התובע סירב ועמד על ביטול העסקה.
 

סירוב להחזר תשלום המקדמה

סירוב להחזר תשלום המקדמה

הנתבעת טענה כי מאחר ומדובר במחשב שהוזמן בהזמנה אישית ויוצר במיוחד עבור התובע על ידי חברת "אפל", בהתאם לדרישותיו הייחודיות, הובהר לתובע כבר במעמד ביצוע העסקה כי לא עומדת לו הזכות לבטלה.
 
הנתבעת טענה כי סכום התביעה מופרז ומנופח.
 
השופטת קבעה כי טענת הנתבעת כי מדובר במוצר שיוצר במיוחד עבור התובע, לא מצאה ביטוי בראיות והנוסח הגורף של הטופס עליו הוחתם התובע במעמד ביצוע ההזמנה, מקשה אף יותר על קבלת טענה זו.
 
השופטת קבעה כי לא מדובר במוצר החוסה תחת הסייג של תקנה 6 (טובין שיוצרו במיוחד בעבור הצרכן) ומשכך, עומדת לתובע זכות הביטול בהתאם לתקנות.
 
השופטת קבעה כי התובע זכאי להשבת המקדמה ששילם בסך של 1,000 ₪.
 
השופטת קבעה כי התובע זכאי לתשלום הוצאותיו בסך של 400 ₪.
 

בית המשפט לתביעות קטנות באשדוד פסק כי על הנתבעת לשלם לתובע סך של 1,000 ₪ בתוספת הוצאות ניהול ההליך לרבות אגרת משפט בסך של 400 ₪.

 
פרטי פסק הדין: 34742-06-19, אביוב נגד איי-דיגיטל סטור בע"מ
 
 
 
 
 

נגרם לך נזק וזקוק לעזרה?

 
 
אז איך מתחילים? לחצו כאן

 
 
 
 

מידע בלבד
מידע בלבד
מידע בלבד

הכנת כתב תביעה מגדילה את הסיכויים לזכייה בתביעהלהגשת תביעה קטנה