מידע חשוב שכדאי לקרוא לפני הגשת תביעות קטנות נגד חברות סלולר

 
אזרח אשר נגרם לו עוול או הטעייה או ניזוק בצורה כזו או אחרת, רשאי על פי החוק בישראל להגיש תביעה קטנה
 
 

במשק ישנן את חברות הסלולר הוותיקות

 
 
 

 

הכנת כתב תביעה מגדילה את הסיכויים לזכייה בתביעהלהגשת תביעה קטנה

וחברות הסלולר החדשות

 
 

דוגמאות של תביעות קטנות נגד חברות סלולר

חברת הסלולר חייבה את המתנות שנתנה ללקוח

בית משפט לתביעות קטנות בקצרין דן במקרה מסוג זה.

 

התובע תובע החזר תשלומים בהם חויב בגין עסקת מתנה.
 
התובע טען כי הגיע לסניף סלקום לרכוש טלפון נייד מסוג גלקסי 7S.
 
במהלך הרכישה נציג השרות מסר כי מגיעות לו מתנות.
על אף שהתובע לא רצה לקחת את המתנות, נציג השרות שכנע אותו לקחתן, תוך שמפציר בו כי הוא "לקוח טוב" והמתנות מגיעות לו.

לאחר ההפצרות, התובע לקח את שקית "המתנות".
 
לאחר כחודש התובע בדק את החשבונית והסתבר לו כי הוא מחויב על הציוד הנוסף, אשר כונה על ידי נציג השרות "מתנות".
 
בחשבונות החיוב צוין כי מדובר בסכום של 139 ₪ מידי חודש למשך 36 חודשים וסך כולל של 5,004 ₪.
 
התובע מיד חזר לסניף סלקום עם שקית "המתנות" וביקש להחזירה.
 
סלקום סרבה לקבל את המתנות או לבטל העסקה, בטענה שחלפו 30 ימים וכי השתמש בציוד.
 
התובע לא אמר נואש ושב לסניף מספר פעמים.
 
בסופו ל דבר סלקום הסכימה לקחת חלק מן הציוד בלבד (רמקול ובלוטוט'), ואולם אף בגין מכשירים אלה, הוא לא זוכה עד היום. התובע השאיר את השקית על הדלפק בסניף, למעט טלפון קטן מסוג J1 שנותר אצלו בשימוש רעייתו.
 
סלקום טענה כי הוסבר לתובע במפורש כי לא מדובר במתנות אלא בציוד, כאשר בהסכם עליו חתם התובע רשום במפורש שיחויב בגינם.
 
במהלך הדיון השופטת מסרה כי לאחר שבדקה את ההסכם שנחתם על ידי התובע מצויינים בו שני מכשירים בלבד אשר הוגדרו כ"הטבות": שעון ב-32.5 ₪ * 36 תשלומים ומכשיר J1 ב-19.90 * 36 תשלומים. אין בהסכם כל אזכור לציוד נוסף שניתן לתובע דוגמת רמקול, בלוטוט' ועוד.
 

בית משפט לתביעות קטנות בקצרין פסק כי על סלקום להפסיק לאלתר לחייב את התובע בגין יתרת התשלומים עבור כל המכשירים ותשיב לתובע את מלוא הסכומים שגבתה ממנו בגין מכשירים אלה. בנוסף תשלם לתובע פיצוי הוצאות בסך 700 ₪.

 
פרטי פסק הדין: ת"ק 23449-08-16, בן סימון נ' סלקום ישראל בע"מ

חברת הסלולר חייבה את הלקוח בסכום הגבוה ממה שסוכם

סוגיה זו נידונה בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים.

 

התובע מבקש לחייב את פרטנר בפיצוי לדוגמה בגין הפרת סעיף 13 ד1 לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א – 1980 ( להלן: "החוק").
 
התובע, רכש מפרטנר חבילת אינטרנט בצירוף ספק ותשתית במחיר קבוע של 65.5 ₪ לחודש כולל מע"מ, לתקופה בת שלוש שנים ללא התחייבות.
 
באותה שיחת מכירה ביקש התובע מנציג פרטנר לחזור שוב על פרטי העסקה, לאחר שבמועדים קודמים פרטיה הובאו לידיעתו באמצעות נציגת פרטנר מספר פעמים, ואכן סוכם, כי התשלום החודשי יעמוד על סך של 65.5 ₪.
 
למרות הסיכום עם פרטנר, הופתע התובע לגלות, כי בחשבונות שהגיעו אליו עבור החודשים העוקבים למועד ביצוע העסקה חויב חשבונו ביתר.
 
התובע פנה לפרטנר בבקשה להבין פשר החיוב המוגדל, אך לתדהמתו נאמר לו כי החבילה בה התקשר אינה קיימת אצלה.
 
התובע אף הגיע לסניף פרטנר בירושלים , אך גם זו לא סייעה לו בנדון ומשכך התובע מבקש לחייב את פרטנר בסכום 10,000 ₪ כפיצוי לדוגמא מפאת חיובו ביתר מדי חודש.
 
בכתב ההגנה פרטנר טענה כי אכן נפלה שגגה בשל תקלה טכנית אשר הובילה לאי עדכון חבילת ההתקשרות של התובע כפי שסוכם עמו. בנוסף, לאחר פנייתו הראשונה של התובע לשירות הלקוחות הובהר כי המדובר בטעות וחשבונו אכן זוכה בגין ההפרשים לתקופה בסך כולל של 163 ₪, ומשכך לא עומדת לזכות התובע עילת תביעה.
 
בנוסף פרטנר טענה כי משלא התקבלה כל פנייה מוקדמת בכתב מטעם התובע טרם הגשת התביעה דנן, הרי שאינו יכול לתבוע פיצוי לדוגמה כאמור בלא הוכחת נזק.

לאחר שהשופט עיין בכתבי הטענות על נספחיהם ושמע את העדויות, החליט כי דין התביעה להתקבל בחלקה.
 

בית משפט לתביעות קטנות בירושלים לאחר ששקל בדברים ובאיזון הראוי של נסיבות מקרה זה, בשים לב למהות ההפרה, תקופת ההתקשרות ופרק הזמן של ההפרה, השווי הכספי של העסקה בגינה נעשתה ההפרה, החליט להעמיד את סך הפיצוי לדוגמא הראוי במקרה זה על סך של 5,500 ₪ בתוספת הוצאות בסך 750 ₪. לסיכום פרטנר תשלם לתובע סך כולל של 6,250 ₪.

 
פרטי פסק הדין: ת"ק 21947-08-17, חרב נ' פרטנר תקשורת בע"מ

דוגמאות לתביעות שהוגשו נגד חברות סלולר:

  • חיובים שגויים

  • הבטחות ברכישה שאינן מקוימות בפועל

  • הטעיה והסתרת האותיות קטנות

  • חיוב המתנות שמתקבלות מחברות הסלולר

כמה עולה לתבוע?

תלוי בסכום התביעה
ניתן לבדוק את העלויות באמצעות המחשבון לחצו כאן

 
 

כמה תביעות בשנה מוגשות לבית המשפט?

בשנת 2018 הוגשו כ-39,282 תביעות קטנות, כאשר ממוצע סכום התביעה 10,200 ₪.
 
כ-38% מהתיקים בתביעות קטנות נסגרים בפשרה
 
כ-58% מהתביעות שמגיעות לדיון בבית המשפט,התובעים זוכים

עוול מחברת הסלולר

נגרם לך עוול מחברת הסלולר?

 
יש לקחת בחשבון כי כל מקרה נבחן לגופו על ידי בית הדין לתביעות קטנות, ואין דוגמה אחת הזהה לדוגמה אחרת.
קיים מערך שיקולים מקיף ויסודי הבוחן מספר רב מאד של פרמטרים עד ההחלטה על מתן או אי מתן פיצויים בהתאם למקרה הספציפי אותו בוחנת.
 

אז איך מתחילים? לחצו כאן

 
 
 
 

מידע בלבד
מידע בלבד
מידע בלבד