ניתוק ללא הסכמה משירותי האינטרנט של סלקום

 

 

ביצוע ניוד לשירותי האינטרנט מסלקום לבזק בינלאומי ללא הסכמת הלקוחה

 

בית משפט לתביעות קטנות בעכו דן במקרה מסוג זה.

 
התובעת הייתה לקוחה בשירותי אינטרנט אצל סלקום במשך שנים ארוכות.
 
במהלך חודש אפריל 2019 בחנה התובעת אפשרות לעבור לבזק בינלאומי.

בשיחה עם נציג בזק בינלאומי, הוצעה הצעה כספית לניוד, אולם נציג בזק בינלאומי טען כי הראוטר לא יוכל להגיע לביתה לפני יום ראשון.
 
לטענת התובעת בסיום השיחה, ביקשה שלא לקדם את העסקה.
 
התובעת טענה כי בניגוד לבקשתה שלא לקדם את העסקה, לאחר יומיים, בזק בינלאומי ניתקה אותה משירותי האינטרנט של סלקום.

התובעת התקשרה לסלקום באותו היום, אולם נענתה על ידי סלקום כי עליה להמתין שלושה ימים.
 
בזק בינלאומי הגדילה לעשות ושלחה באמצעות שליח מכשיר ראוטר לביתה של התובעת וזאת על אף שלא נסגרה בניהם כל עסקה.
 
התובעת טענה כי בזק בינלאומי ניתקה אותה משירותי האינטרנט של סלקום ללא הסכמתה, וביצעה פעולת ניוד חד צדדית שלא כדין וצרפה את התובעת לשורת לקוחותיה.
 
התובעת טענה כי בזק בינלאומי הותירה אותה ללא שירותי האינטרנט שלושה ימים, במהלך שביעי של פסח, שבת וחג המימונה.
 
ניתוקה מהאינטרנט במהלך זמן רב גרם לה נזקים ועגמת נפש.
 
לטענת התובעת, כשביתה מלא באורחים נמנע ממנה ומשפחתה לצפות בטלוויזיה כמנהגם של המוני בית ישראל במהלך החג, שבת והמימונה.
 
בנוסף לכך בנה הקטן לא יכול היה להשלים את חובותיו הלימודיים לפני שובו לבית הספר לאחר החג.
 
בשיחה, נציגת בזק בינלאומי התנצלה בפניה, ואמרה כי מדובר במקרה מצער שלא היה צריך לקרות והציעה פיצוי בסך של 30 ₪.

למרות שהתובעת סרבה לפיצוי זה, בזק בינלאומי בחרה באופן חד צדדי להפקיד 30 ₪ בחשבון התובעת.
 
בכתב ההגנה בזק בינלאומי טענה כי התובעת התקשרה עימה בעסקה של ממש, ולא רק בהצעת מחיר.
 
בזק בינלאומי טענה כי התובעת חזרה בה רק לאחר שכבר נותקה מסלקום.
 
בזק בינלאומי טענה כי התובעת הייתה מנותקת מסלקום יום עסקים בודד בלבד.

בזק בינלאומי החליטה על דעת עצמה וללא אישור הלקוח לנייד את שירותי האינטרנט

בזק בינלאומי החליטה על דעת עצמה וללא אישור הלקוח לנייד את שירותי האינטרנט

לדבריה של בזק בינלאומי זה אבסורד שכל טעות אנוש תקים עילת תביעה, בעוד טוענת כי התובעת יכולה הייתה לגלוש במכשיר הסלולרי, ולכל היותר נגרמה לה עגמת נפש זניחה.
 
לנוכח הגרסאות הסותרות בין הצדדים בשאלה האם השיחה הסתיימה בהסכמה לניוד, כטענת בזק בינלאומי, או שמא התובעת לא הסכימה להשלמת העסקה, כטענת התובעת, בית המשפט פסק כי על בזק בינלאומי טענה כי להמציא את תמלול השיחה באופן מלא לבית המשפט ולתובעת, תוך 7 ימים.
 
על סמך תימלול השיחה שהוגש לבית המשפט עולה במפורש כי התובעת לא הסכימה לעשות עסקה עם בזק בינלאומי בשל משך הזמן עד להגעת הראוטר לביתה, כאשר התובעת אומרת במפורש לנציג בזק בינלאומי שלא יעשה שום דבר, וכי רק אם הוא יצליח להמציא לה את הראוטר למחר אז שיתקשר ויעשו עסקה.
 
על פי התימלול נסתרת טענתה של בזק בינלאומי לפיה התובעת בקשה לבטל את העסקה רק לאחר שנותקה מהאינטרנט של סלקום. התובעת לא היתה צריכה לבקש להתנתק, כי היא כלל לא חוברה, ולא התחילה לה תגבש, מכל שכן שלא השתכללה, עסקה בין הצדדים. ניתוק התובעת מסלקום נעשה ללא כל הסכמה בין הצדדים.
 
השופטת קבעה כי בזק בינלאומי ניתקה את התובעת משירותי האינטרנט של סלקום, שלא כדין.

הנתבעת בתגובה: התובעת יכולה הייתה לגלוש במכשיר הסלולרי

הנתבעת בתגובה: התובעת יכולה הייתה לגלוש במכשיר הסלולרי

השופטת קבעה כי בקשת התובעת לפיצוי ע"ס 10,000 ₪ בהתאם לסעיף 31א לחוק הגנת הצרכן עוסק בפיצוי לאחר שכבר נקשרה עסקה בין הצדדים.
 
התובעת לא הוכיחה כל נזק ממוני, גם שלא לפי חוק הגנת הצרכן. אך הוכח כי בשל התנהלות בזק בינלאומי נגרמה עגמת נפש, ועליה זכאית התובעת לפיצוי.
 
השופטת פסקה כי בזק בינלאומי ביצעה פעולה שלא כדין.
 
משכלל לא נכרת הסכם בין הצדדים, מנועה היתה בזק בינלאומי לפעול ביחס לשירות האינטרנט של התובעת בחברת סלקום.
 
לנוכח כך שסלקום לא יכולה הייתה לחבר את התובעת לשירותי האינטרנט שלה בטרם יחלפו 3 ימים השופטת קיבלה את טענת התובעת כי עגמת הנפש בכך שנמנעו ממנה שידורי הטלוויזיה, נמשכה שלושה ימים.
 

בית משפט לתביעות קטנות בעכו פסק כי על בזק בינלאומי לשלם לתובעת סך של 2,000 ₪ בגין עוגמת הנפש בתוספת הוצאות משפט בסך של 800 ₪.

 
פרטי פסק הדין: 794-05-19, בירביר נ' בזק בינלאומי בע"מ
 
 
 
 
 

נגרם לך נזק וזקוק לעזרה?

 
 

אז איך מתחילים? לחצו כאן