דלתות המקרר החדש מעוותות ובעלות פגם אסתטי

 

 

בקשה להחלפת המקרר למקרר חדש או ביטול העסקה

 

בית משפט לתביעות קטנות בירושלים דן במקרה זה.

 
התובע רכש מקרר סמסונג בעלות 13,900 ₪.

התקנת המקרר בוצעה ע"י אלקטרוניקס פרו באמצעות שרות גור שהינו נותן שרות מוסמך מטעם אלקטרוניקס.
 
התובע פנה לראשונה לשרות גור בטענה כי דלתות המקרר אינן מאוזנות. הטכנאי שהגיע לבדוק המקרר לא הצליח לאזן את הדלתות.
 
כחודשיים לאחר ביקור הטכנאי, פנה התובע שוב לשירות גור, גם טכנאי זה הגיע וניסה לכוון את הדלתות, אך כשל.
 
התובע פנה בשלישית לאלקטרוניקס פרו, והחברה ניאותה לשלוח טכנאי ראשי.
 
הטכנאי הראשי ביצע כיוון נוסף של הדלתות, בדק את דופן המקרר, וטען שאינו מזהה כל בעיה במקרר. רעייתו של התובע התעקשה שהטכנאי הראשי יבדוק את איזון הדלתות בעזרת פלס. התובע צירף הקלטה ובה לפי מתבטא הטכנאי הראשי כי אכן מדובר בפגם בייצור וישנו עיוות במקרר.

התובע שלח מכתב לאלקטרוניקס פרו כאשר לא מתקבלת למכתב תגובה.
 

התובע הגיש תביעה בבקשה להחליף את המקרר הפגום במוצר חדש ולא מחודש, או לחילופין להחזיר לו את מלוא התמורה ששולמה בסך 13,900 ₪, בצירוף פיצוי בגין עוגמת הנפש והוצאות משפט.

 
בכתב ההגנה אלקטרוניקס פרו טענה כי הינה חברת שירות לתיקונים והתקנות למוצרי חשמל ואינה משווקת את המקרר ואינה יצרנית ועל כן מכח תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) תשס"ו 2006 האחריות אינה רובצת עליה.
 
בכתב ההגנה אלקטרוניקס פרו טענה כי המקרר נבדק פעם אחר פעם ונמצא תקין ומאחר ופעלה בהתאם לתקנות, אין כל עילה נגדה.

בכתב ההגנה מיני ליין טענה כי היא לא מכרה את המקרר, הינה היבואנית המקרר והיא אינה נותנת שירות ואחריות למקרר. על כן דין התביעה להימחק בהיעדר יריבות.
 
מיני ליין טענה כי התובע חתם במעמד קבלת המקרר כי המקרר תקין. לאחר חודשיים פנה לחברת השירות. הגיע טכנאי שביצע איזון לדלתות ולאחר מכן נמצא המקרר תקין.
 
לאחר הדיון הוחלט למנות מומחה מטעם בית משפט שיבדוק את המקרר ויראה באם יש ממש בטענת התובע.

המקרר היוקרתי התקבל פגום

המקרר היוקרתי התקבל פגום

המומחה בדק את המקרר וסיכום המומחה, שמאי אלמנטרי במקצועו, היה "הממצאים הם כי אין סימטריה בפסי הנירוסטה המקשטים את חזית הדלתות (סימן מובהק לעיוות מסוים בדלתות). בעין בלתי מזויינת ניתן להבחין בעיוות הקיים בדופן הימנית של המקרר. על מנת לוודא כי מדובר בעיוות מהותי נטל פלס מים והניח אותו על דופן המקרר, התוצאה דופן מקרר מעוותת ולא ישרה. פלס המים הונח גם על הדופן השמאלית וגם בדופן זו קיים עיוות משמעותי. ממצאים אלה פגם בייצור המקרר. לא נמצאו מכות או חבלות אלא עיוות וכיפוף של הדפנות. "
 
המומחה קבע כי אין אפשרות לתקן את העיוותים במקרר.
 
מיני ליין דחתה את חוות דעתו של המומחה. לטענתה, השמאי לא ביצע את הבדיקה בנוכחות נציגה. בנוסף, נטען כי למומחה אין כל הכשרה או התמחות בכל הקשור למכשירים אלקטרוניים בכלל ומקררים בפרט.

האם היבואן או נותן השירות אחראים לפגם במקרר

האם היבואן או נותן השירות אחראים לפגם במקרר

השופט קבע כי יש לקבל את התביעה ולהורות על ביטול העסקה מהנימוקים הבאים:
 
בכל הנוגע לאחריות ושירות לאחר מכירה, האחריות היא על היבואן והוא פועל מול היצרן. לצרכן יש כתובת אחת. מכיוון שמיני ליין הינה היבואן הרי שהיא מוחזקת כזאת אשר צריכה לשאת באחריות במקרה שבו התקלה בלתי ניתנת לתיקון על ידי נותן השירות.
 
הוראות הדין בהקשר לביטול עסקאות, כאשר נמצאת אי התאמה בין המוצר הנדרש למוצר שסופק, מצויות בחוק המכר, תשכ"ח – 1968 (להלן: "חוק המכר") וכן בחוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה), תשל"א-1970 (להלן: "חוק החוזים – תרופות").
 
במקרה זה היבואן המוחזק כאחראי לא קיים את חיוביו בהתאם לחלופה שבסעיף 11(3) לחוק המכר.
 
משכך ובהתאם לסעיף 7 לחוק החוזים – תרופות, השופט קבע כי קמה לתובע עילה לביטול החוזה בהיות ההפרה – הפרה יסודית.
 

בית משפט לתביעות קטנות בירושלים פסק כי על מיני ליין לשלם לתובע סך של 13,900 ₪. לאחר שיושב כספו של התובע יעמוד המקרר לרשותה של מיני ליין והיא תוכל לקבל את המקרר תוך 10 ימים מיום התשלום. בנוסף מיני ליין תשלם לתובע את עלות שכר המומחה בסך של 1,870 ₪ והוצאות משפט בסך של 3,000 ₪.

 
פרטי פסק הדין: 47425-02-19, לוי נ' אלקטרוניקס פרו בלו בע"מ ומיני ליין בע"מ
 
 
 
 
 

נגרם לך נזק וזקוק לעזרה?

 
 

אז איך מתחילים? לחצו כאן