קבלת חדר בבית מלון בחו"ל באיחור רב, כאשר החדר מלוכלך וקיימים בו חוסרים רבים

 

 

בבית המלון לא הופיעה הזמנת החדר שבוצעה ושולמה לסוכן הנסיעות

 

בית משפט לתביעות קטנות בקריות דן במקרה מסוג זה.

התובע רכש מסוכן נסיעות, עאמר ברכה, חבילת נופש משפחתית לאנטליה לו ולמשפחתו (4 נפשות) לחמישה ימים.
 
חבילת הנופש כללה טיסות הלוך וחזור ושהייה בבית המלון קריסטל ווטאר וורד המדורג ברמה של 5 כוכבים דלוקס.
 
התובע הגיש תביעה קטנה כנגד סוכן הנסיעות ובעל משרד נסיעות בשם מיראג' תורס ע"ס 11,200 ₪.

התובע ובני משפחתו הגיעו לבית המלון ביום הקבלה בשעה 17:00 ונדהמו לגלות כי לא קיימת הזמנה על שמם.
 
בעקבות כך נאלצו להמתין שעות ארוכות רק בשעה 21:30 קיבלו את החדר.
 
התובע טען כי החדר שהתקבל מוזנח ואף אינו מתאים לאירוח בני אדם, כאשר החדר מלוכלך, ישן ומוזנח, הסדינים מלוכלכים וכל פינה בחדר סבלה מצחנה וסירחון.
 
החדר סבל ממחסור בהכל מכל, כאשר אף לא היה שמפו וסבון במקלחת.
 
לטענת התובע הוא ומשפחתו איבדו את ההנאה מהטיול וביקשו לקבל את התמורה ששילמו עבור חבילת הנופש בחזרה.
 
סוכן הנסיעות הגיש הודעת צד ג' – השטיח המעופף בע"מ אשר עוסקת במתן שירותי סוכנות נסיעות והמסדרת הזמנות לקוחותיה אל מול נותני השירות בפועל.
 

 
התובע הציג תמונות וסרטון המתארים את מצב החדר והוויכוח שהיה לתובע עם פקידת הקבלה.
 
התובע העיד כי כל הבטחות האחראים להעבירם חדר לא קוימו ונותרו באותו חדר למשך כל תקופת החופשה.
 
התובע הוסיף כי האוכל בבית המלון היה "בסדר גמור" וכי היה מזגן בחדר והיו מים חמים אם כי הדוש לא היה תקין ולחצן האסלה לא עבד.

קבלת חדר באיחור רב

קבלת חדר באיחור רב

סוכן הנסיעות העיד כי מאחר ותקופת החופשה הייתה בתקופת עיד אל אלאדחא, היה לחץ גדול בבתי מלון באנטליה ויתכן כי התובע נפל בחדר לא טוב וניסיונותיו להעבירו לחדר אחר לא צלחו.
 
נציג צד ג' – השטיח המעופף, העיד כי מדובר בתקופת חג אלאדחא של המוסלמים וכי השטיח המעופף לבדו מכר אירוח ל- 1,214 אורחים ב- 396 חדרים כאשר נמצאים בבית המלון כ- 700 חדרים.
 
על אף הכמות האדירה של האורחים, השטיח המעופף קיבל תלונות אך ורק מהתובע ומאורח נוסף בלבד.
 
נציג השטיח המעופף הוסיף כי מהתמונות שהוצגו ע"י התובע, ניתן להבחין בחדר רגיל עם פרקט ומדובר בבית מלון ברמה גבוהה וקורה שקיים כתם על שטיח בחדר.
 
נציג השטיח המעופף טען כי יתכן והייתה תקלה או עיכוב בקבלת החדר כאשר לתובע ובני משפחתו הוצע פיצוי בסך 25 דולר לאדם ולא הסכימו.
 
בדיון שהתקיים השופט קבע כי אין מחלוקת כי האירוח נפל בתקופת חג של המוסלמים וכי ביום קבלת התובע ובני משפחתו לבית המלון היה עומס רב. בנוסף לתובע לא היו טענות כלשהן כנגד בית המלון בכל הקשור לאיכות האוכל ומתקני בית המלון וכל תלונותיו התמקדו בחדר האירוח וניקיונו.
 
מעדות התובע ומהתמונות שהוצגו בפני בית המשפט ניתן להתרשם כי חדר האירוח לא נוקה כראוי, התובע ובני משפחתו המתינו לטענתם כ- 7 שעות עד שקיבלו את החדר ויתכן מצב שהוא נוקה בצורה פזיזה ומהירה ואף ייתכן שנחסרו בחדר דברים בסיסיים כמו שמפו וסבון.
 

המתנה ארוכה בלובי עם ילדים קטנים וקבלת חדר מלוכלך

המתנה ארוכה בלובי עם ילדים קטנים

בית המשפט אינו מקבל את טענת התובע כי בימים הנוספים מעבר ליום הראשון היו חוסרים בחדר ומצעים מלוכלכים.
 
התובע הציג תמונות מהחדר באמצעות הנייד שלו והדגיש כי קיים כתם קטן על קיר החדר, כתם נוסף על השטיח, צולם מסטיק על השולחן, צולמו מספר שערות שחורות בתוך המקרר, תריס מלוכלך מבחוץ עם מספר שלבים עקומים.
 
על אף טענות אלה עדיין לא ניתן להציג את החדר בצורה כה שלילית כפי שנעשה על ידי התובע באופן מגמתי וקיצוני, הרי , תמיד יתכן מצב שהאורח ששהה לפני התובע באותו חדר כתב על הקיר ואף גרם לכתם על השטיח ואין לצפות מבית המלון לצבוע את הקירות ולהחליף את השטיחים מדי יום.
 
על אף כל האמור לעיל, אין באמור כדי לתת לגיטימציה לנתבע- סוכן הנסיעות, לצד ג' – השטיח המעופף ו/או למלון למסור לאורחים חדרים בלתי נקיים, ואם עשו זאת יש לחייבם לפצות את התובע ובני משפחתו בגין כך.
 

בית משפט לתביעות קטנות בקריות פסק כי מקבל את באופן חלקי ומחייב את השטיח המעופף לשלם לתובע ולבני משפחתו סכום כולל של 3,000 ₪ בתוספת אגרת משפט בסך 112 ₪ והוצאות נוספות בסך 200 ₪. סך הכל השטיח המעופף ישלם לתובע 3,312 ₪.

 
פרטי פסק הדין: 31229-01-16, אבו רומי נ' ברכה והשטיח המעופף
 
 
 
 

נגרם לך עוול בחופשה?

 
 

תן לנו לעזור לך
 

 

אז איך מתחילים? לחצו כאן